среда, 3. јануар 2024.

ZAŠTO ČITAM? - Gary Paulsen “Shelf Life: Stories by the Book” (“Rok trajanja: Priče po knjizi”)…

 



 

„Zašto čitam?

Ne mogu sebi pomoći.

Čitam da učim i da rastem, da se smejem i da budem motivisan.

Čitam da bih razumeo stvari kojima nikada nisam bio izložen.

Čitam kad sam nervozan (tvrdoglav), kad sam samo rekao monumentalno glupe stvari ljudima koje volim.

Čitam da bih dobio snagu koja mi pomaže kada se osećam slomljeno, obeshrabreno i uplašeno.

Čitam kad sam ljut na ceo svet.

Čitam kada mi sve ide kako treba.

Čitam da pronađem nadu.

Čitam jer sam sastavljen ne samo od kože i kostiju, pogleda, osećanja, i duboke potrebe za čokoladom, već sam takođe sastavljen od reči.

Reči opisuju moje misli i ono šta jeste sakriveno u mom srcu.

Reči su žive – a kada pronađem priču koju volim, pročitam je ponovo i iznova opet, kao kad zasvira omiljena pesma neprestano (opet i opet).

Čitanje nije pasivno - ulazim u priča sa likovima, dišem njihov vazduh, osetim njihove frustracije, vrištim na njih da prestanu kada su spremni da urade nešto glupo, zaplačem sa njima, smejem se sa njima.

Čitanje je za mene provođenje vremena sa prijateljem.

Knjiga jeste prijatelj.

Nikada ih ne možete imati previše”.

 

(prevod sa engleskog)

Нема коментара:

Постави коментар