субота, 9. децембар 2023.

ŠTA KAŽU NEKE LIČNE STATISTIKE 2023...

 

 

Već 5 dana trošim svo svoje predivno vreme na temu “Goli otok” i po prvi put sam zarobljena u vrlo važnom štivu (temi) da ne mogu ničim lakšim da se dalje bavim. Na nikad teže čitanje, naiđe čovek, jer se svakim novim listom zaprepasti. A tek pročitanih 500 strana iz prve knjige…

No, u ukupno 3 knjige o Golom otoku čeka me ukupno 1794 strana ili 18 dana rada, što znači još 13 dana na sve ovo. I plus još dve knjige, a u te dve knjige još 689 strana ili 7 dana rada na njima – knjige “Čizmaši” i “Zlotvori”. Dakle, sve ukupno u 5 knjiga 2483 stranica ili 25 dana rada na istraživanju onoga što je napisao Dragoslav Mihailović...

Tako da ako održim ovaj svoj prvo jutarnji tempo od samo 100 stranica, svaki dan, sve tako do Nove godine, onda sve završavam tačno i to u dan velikog dočeka. A možda, zbog nekih drugih neodložnih poslova, uđem i u Novu godinu 2024, dakle koji dan, manje-više, baš sa ovom temom, te vidim već u prvoj dekadi decembra meseca 2023, da neću moći da uzimam neke druge, nove knjige za čitanje (ionako ratujem bar za 5, umesto ograničenih 3 uvek!), dok sa ovim ne završim. Ali, ta tema je dugo visila neistražena na mojoj ogromnoj listi čitalačkih želja, i samo je načeta, početa...

Od 10 avgusta 2023, pa sve do 4 decembra 2023, iz biblioteke uzela sam i pročitala samo 20 velikih knjiga!, za 5 meseci, a vrlo intenzivnog nikad pažljivijeg čitanja, ali nije mala brojka, s obzirom na težinu svega onoga što se dakle pročitalo, pisalo, prepričavalo, to je više nego izuzetno mnogo. No, u 2023 pročitanih knjiga imam još preko ovog broja, bar još 20, ako ne i malo više preko svega toga, jer su te moje pročitane knjige ostale neubeležene, jer te knjige uzimam iz svoje lične kućne biblioteke, koje svaki dan otvorim, uvek mi nešto iz njih zatreba, te njih ne brojim, nikad, i nigde ne evidentiram u svoju svesku, osim u svom pamćenju. Zapisujem samo knjige uzete iz biblioteke iz sigurnosnih razloga, jer jednom mi ne znam samo čijom greškom ubeleže da sam nešto uzela što nikad nisam i tako mogu da mi podvale, naškode, napakuju, itd. To je bio samo jedan od mojih krupnih razloga da tamo više ne kročim, jer mi je dosta varoških podvala, malverzacija, itd. Mnoge su knjige kupljene na putovanjima ove godine 2023, neke i jako skupe, ali sve sam uspela da ih pročitam, doduše samo malo rastegnuto (kad su moje knjige što da žurim, nemam kome da ih vraćam, osim sebi na police, a imala sam i neke pozajmljene koje su me više trgle; i tako sam se zaplela u ono što najviše volim, u knjige, pa u jednom času nisam znala gde ću pre nešto da pročitam; a onda sam dosta nakupila besplatnih odbačenih knjiga, najviše marksističkih (to mi je falilo u ličnom fondu), i pravila solitere po kući od knjiga). I moja biblioteka se ove godine 2023 prilično uvećala tim odbačenim knjigama.Te mnoge knjige dobijene su gratis. Tako da moja 2023 godina bila je čitalački baš, baš uspešna, preuspešna...

Posle 2,4-2,5 godina ne odlaženja u biblioteku uopšte, ponovo se aktiviram avgusta 2023, u odlasku samo, iako sam i više nego aktivna i bez takve vrste aktivacije, nešto sam svoje čitala, nisam uopšte propala. No, ovoga puta imam drugačiju strategiju, jer kad se retko vratim ikad više preko nekog istog praga, preko koga prelazeći se nisam baš mnogo naradovala, onda igram još mudrije. Prvo uzimam knjige na mamino ime, i isprva mi mama donosi knjige, a počnem od omiljene lektire za drugi razred gimnazije. Tako iznova oživljavam sve svoje snage u sebi, iste one snage koje su mi vremenom uništili ljudi crvi, gnjide…

I sve tako, ne znam do kada, a verovatno dok ja konačnpo ne pobedim samu sebe i ponovo počnem iz inata odlaziti po knjige, od 23 oktobra 2023, a dakle posle više od 2,5 godine, jedne jako velike distance, držeći se svojih neoborivih principa, dokaza. A zvanično sebi opet otvorim člansku čitalačku kartu od 200 dinara tek 4 decembra 2023. I počinjem iznova trku sama sa sobom, povraćam svoju veliku snagu, koju su mi više puta oduzimali, lomili, čerečili, ali koju su mi i sputavali, ograničavali, pitajući sama sebe mogi li ikad više ponoviti svoj lični čitalački rekord iz 2018, kada sam pročitala za godinu dana 124 različitih knjiga. A svoju čitalačku statistiku pomno zapisujem tek od 2017, kada inače počinjem da pomno istražujem sve svoje snage i svoje sposobnosti, vrednosti. Počinjem sebe sve više da vrednujem po broju svojih pročitanih knjiga, po onome što mogu da prepričam, prevedem, malo napišem, opričam…

Ove 2023 vodila sam 99,9% precizno (neću da kažem 100%) svoje gastronomske statistike, te na koncu 2023 moći ću da  napravim presek i tekst ovog svog istraživanja, zbrajaući koliko sam čega skuvala, zamesila, i šta sam sve raznoliko pojela. Da se vidi konačna vrednost svake žene ukraj šporeta, kao i sav njen svakodnevni teret, obaveza, nužda…

Iduće 2024 vodim neke sasvim druge statistike, recimo koliko sam knjiga prezicno pročitala, uzetih iz biblioteke, ali i iz svojih ličnih zaliha, fondova, i koliko sam tv filmova odgledala (a uspevam i ove 2023 da ih prilično mnogo odgledam (kačim se na nečiju dobrotu, pa vidim dosta novog na Netflix-u), a to su mi inače jedini časovi odmora posle čitanja i pisanja, i jedino tada se malo više pružim; a koristim zimu i fazu hibernacije, do proleća 2024, ili do prvog pročisnog leta). Nakuvam neko jelo posle jutarnjeg čitanja, da bar posle ručka 2-3 dana mogu da se posvetim samo sebi i knjigama, i dalje bez slatkiša, samo na vodi, evo ravno mesec dana…

Samo je jedna 2022 godina ostala pusta, ubeležena sa NULA! uzetih knjiga iz biblioteke. A 10 marta 2021 prestala sam da prelazim neke pragove, čak i prag biblioteke, te da jačam sebe do nekog ponovnog susreta, dok neke pragove ne budem preskočila bez ikakvog spoticanja, bez osvrtanja, bez samoranjavanja, itd...

Bilo je još uspešnih čitalačkih godina iza mene, posebno baš ta 2017 kada sam za 4 meseca uspela da pročitam 53 knjige i baš ta godina 2017  predvidela je moju najuspešniju čitalačku 2018 od čak 124 pročitane knjige! Dok je 2019 donela tek 55 knjiga za godinu dana, a 2020 za godinu dana uz samo malo prekida (kriza obaveznih maski!) 50 pročitanih knjiga. Te 2020 desio se i prvi šok te mi je i dioptrija na daljinu inače skoro 15-17 godina uvek ista, skočila sa minus 0,75 na čak 1,5 (za duplo!), i to je tu zaustavljeno i tako divno traje već 3 godine, i nema tendenciju da raste. I tako je za 3 godine pročitano 264 knjige. Godine 2021 za dva i po meseca samo 28 pročitanih knjiga. Svega ukupno 310 pročitanih knjiga, koje brojim od 2017 tek. I tako sve do ponovne aktivacije 2023, u kojoj beležim 20 uzetih i pročitanih knjiga iz biblioteke za 5 meseci…

Obično sve nadoknadim na završetku setvene poljoprivredne sezone, sve što u početku setve nemam kad da postignem…

Itd…

 

Нема коментара:

Постави коментар