понедељак, 19. фебруар 2024.

19 FEBRUAR 2024…

 



 

Najlepši dan na početku svake setvene sezone, jeste dan u kojem se kupe sve one male kesice, prepune “haotičnih” semenčica omiljenog nam povrća...

Danas su na moje veliko iznenađenje, kupljena skoro sva sitna semena, ili male “haotične” kesice (hvala Mami, jer me je iznenadila, a nisam očekivala ovaj poklon bar do marta)…




Najpre, je kupljeno 22 male kesice semena i dalje po onim već viđenim starim cenama, a od 50 dinara, i to sledeće:

2 kesice bosiljka balzamiko, najomljeniji začin…

Zatim, 2 kesice belog korenja, jedan paškanat i jedan beli peršun korenjaš...

2 kesice rukole…

2 kesice peršuna lišćara…

2 kesice bele kelerabe…

1 kesica plave bečke kelerabe…




Mali kupuščići, pupčari, koji se zovu prokelj, ali na kesici slika odgovara opisu moje omiljene biljke, ali sada na kesice piše “kelj”, dakle jedna kesica…

3 kesice rotkvica…

1 kesica plavog patlidžana, jer pokušaću sama da napravim ove sezone svoj rasad patlidžana…

3 kesice krastavaca, 3 različite sorte: senzacija, delikates i sunčani potok, a ostalo je pošto nije imalo trenutno, da nabavim još dve kesice krastavac: dugi zeleni i darina.




Kupovni rasad krastavac  kupiću samo malo, možda jedva 5 struka, jer su moje biljke krastavaca neuporedivo i bolje, i slađe i dugotrajnije. Neću da bacam pare na hemijski rasad. Mojom balegom, kompostom i tečnim organskim đubrivom napraviću čudo opet…

Jedino su kesice mirođije po 60 dinara, a kupljene su 2 kesice…

Bundeva nektar je preterano skupa čak 300 dinara kesica, a ostalo je da nabavim i još jednu sortu bundeve musaktnu...

Kupljena je zelena boranija, a ja sam ubacila 2 velike kese umesto jednu, ali možda tako baš treba, jer Kosmos se malo poigrao danas,  te sam kupila "greškom" za čitavu kesu više nego što mi treba, a to znači da boraniju mogu zasejati čak dva puta. A svaka kesa zelene čučavice boranije je po 170 dinara, te na 2 kese zelene boranije danas odlazi 340 dinara…




Kupljena je velika kesa žute boranije pritkare, puterice, od 270 dinara...

Kupljena su veća pakovanja nekog drugog povrća, te tako i veća kesa cvekle od 120 dinara...

Veliko pakovanje šargarepe (mrkve) od 150 dinara...

Ostalo je da nabavim još zelenu tikvicu, možda i jednu kesicu beogradske, kao i miks salatu i slatu nansen da imam za jesen u zalihama. Pošto, ja o proleću kupim semena za čitavu sezonu, sve do zime šta mi treba, osim jesenjih lukova. Jer, posle u jesen teško ima ozime salate, pa mi nude prolećne sorte…




Za sva ova sitna semena u kesicama danas je otišlo ravno 2400 dinara. Treba mi još oko 2500 hiljade dinara, možda i 3, za ostatak semena, bez kupovine aprilske rasade…

Ostalo je kupiti još ono najkrupnije, dakle lukove 4 kg, a danas otkrijem da je luk nenormalno skup ovog proleća, džačič od 1 kg čak 330 dinara (a meni treba 4 džačića), a jesenas luk je iznosio samo 250 dinara...

I ostalo je da se kupi još i crveni krompir, 10 kg ili jedan džačić. A kupiću ove sezone najjeftiniju sortu, jer prošle godine onaj super skupi krompir ništa nije bio bolji, čak je i podbacio, zar ne…

I dalje čekam da mi stigne najlon, te da zasučem rukave i nabacim najlepše novo ruho na “Hirošimu”...

Ali, dok čekam, radujem se najpodesnijem periodu setve na 2 dana pre punog meseca februarskog, i tako ću u četvrtak mnogo toga već da zasejem. A planiram da krenem u lov na balegu takođe…

U sredu bih mogla da napravim kompostnu mešavinu u kojoj ću zasejati čašice, te da pripremim neke parcelice ili boksiće u “Hirošimi” za setvu…




Ove godine pokušaću da napravim svoju rasadu čerija, i celera lišćara, te da vidim da li ću uspeti u mnogo čemu što planiram i nameravam. Ali, ako mi kosmičke sile i planete, Sunce i Mesec budu naklonjeni, treba da hoću i uspeti, te sebe možda opet prevazići, po ko zna koji put…

Ptice su i danas aktivne, kao i pčele, a mislim da sam jednu riđu i neobičnu uhvatila baš danas, tj. malo pre...

Peršun nisam mogla danas da oberem, sutra ću, jer danas sam imala neke druge iscrpljujuće situacije, i aktivnosti...

Sve je zapuplio, čak i majska trešnja, a mrazeva se ne treba plašiti, čak iako grunu, udare, pošto ja ipak verujem da je ovo drveće i njihovi pupovi mnogo mudro, te da nam sve samo pokazuje da sve dolazi strahoviti brzo, čak i proleće…

Ostalo je da se negde tek iduće nedelje, a kroz 7 dana ako ne bude kiša okreči svo voće. No, sada je prioritet samo početna februarska setva...

Dakle ili u sredu ili u četvrtak, to su ta 3-2 dana idealna za sve, a pred Uštap, ali ja prednost dajem četvrtku…

Itd…

 

 

Нема коментара:

Постави коментар