недеља, 18. фебруар 2024.

18 FEBRUAR 2024…

 



Veoma malo u proteklim zimskim hladnim danima provirivala sam na svoju terasu. Možda sam svega jednom ili dva puta u neke osunčane dane dodavala po malo vode pomoću kantice u neke saksije i žardinjere...




I tek jutros primetim da je cveće na terasi prilično osušeno, a dakle dosta žedno. I bez obrzira šta bi rekla mesečva ova mena u porastu, ja sam mojim žednim biljkama dala dosta vode crevom i tako ih spasila i istrgla od svake dalje žeđi ili mučenja...




I tako, prilikom jutarnjeg zalivanja, dok se peče pita sa jabukama i orasima, ja primetim kako su predivno oživele i krenule patuljaste ruže na terasi (ono cveće koje voli samo hladovinu dobilo je dva crvena ploda koja liče na šipurak, a do sada to nikad nije izrastalo na ovom cveću)…




I onda me je moj vres konačno iznenadio lepotom svojih roze cvetića. A i neke druge  biljke su iz zimske sasušenosti počele da klijaju, ozelenjavaju, oživljavaju, rastu. Dakle sve u saksijama i žardinjerama kreće…




Pošto nije bio posebno osunčan i topao divan dan kao neponovljivo juče, a zbog vetra, hladnoće koja dopire sa visokih vrhova planina i brda,  nije imalo šta da se danas traži u prirodi…




No, najživlje prirode ima sada u mojoj avliji u izobilju, kao što ima i u Kosmosu, čiji smo sitni živi delić, te u “Hirošimi” uradim ono što sam juče namerno preskočila, dajući veći prioritet samo rasturanju komposta (neću da se u jednom svom danu silno preopteretim, jer imam i neka duga interesovanja, a to je knjiga)…




Prvo veliko ovogodišnje ubiranje jesenjih plodova u “Hirošimi”, pune kante, a nabrano je spanaća 1,400 kg i blitve 2,200 kg, dakle ukupno 3,600 kg zeleniša…




Ako se vratim unazad u mesec septembar, onda u mom dnevniku setvenih radova piše da su i spanać i blitva posejani 15 septembra 2023. Tada je posejan i sav peršun. I evo posle 5 meseci od seteve kakvo izobilje…

Sutra, eto mogu da pošišam peršun i da spakujem nove zalihe zeleniša u lulice. Povrće se mora brati mlado, a mora se davati šansa da isto to povrće nastavi da buja i raste još dugo, zadrugo, treće, neko naredno kolo, itd…




Takođe, crevom je sve zaliveno u “Hirošimi”, jer je suvo i konačno zaslužuje vodu. U tom času u Hirošimi” bilo je 17,4 stepena u plusu…

Sada sve ubrzano raste i treba ga dobro napojiti. Zima je dakle prošla, i vreme mirovanja i nezalivanja, poljoprivrednog nerada, i odmora, stagnacija, te zato svaki novi mudriji dan mora biti neka radna akcija...

Itd…

 

 

Нема коментара:

Постави коментар