среда, 22. новембар 2023.

OVA JEDNA MALA MODA…

 

 

Dan koji je mnogo kišan, pun neke magle, neke umerene hladnoće, ali ne i sporoće. Idealan je kišni dan za osmišljavanja, za neka nova manja šik osmišljavanja, kao što su recimo ovi neki novi modni detalji, detaljčići, sve u peščanim, kafenim bojama...

Još juče nabasam slučajno, na pravu čoju, gotovo zaboravljen materijal, a po nikad povoljnijoj ceni - 150 dinara jedan metar. I čim sam pročitala da piše “čoja”, a onda opipala puls te mekoće materijala od kojih su se nekad šile pelerine i kišni mantilići, kaputići i šta sve odevno ne, setim se…




Setim se da više nema onih krcatih prodavnica materijalima, platnima, mašnama, a još manje ima vrednih šnajderskih ruku koje šiti sve znaju. Setim se da sam još prošle godine 2022, slučajno nabasala na neke jednostavne i lako stvorljive modne ideje…

Ali, kada sam doznala da mi za sve treba čoja, a kako čoje više nema nigde da se kupi (ili ima, pa je preterano skupa), odložim te 2022 godine sve svoje super ideje, svoja nova modna htenja, svoje dosade, svoje razonode, u tamo neki zaplećaka, a ne baš jasne nacrte i šeme ubacim u jednu fioku...




Onda je sa izgovaranjem reči “čoja” sve se odjednom vratilo u prošlu godinu 2022, u proleće, te odmah sam znala da mi treba neki metar čoje materijala, i poželela sam da oživljamam te neispunjene nacrte i skice. I nisam htela da omanem u dužini, pa umesto 1,5 metra za koliko sam ipak bila sigurna da mi samo treba, kupim duplo više svega, čak 3 cela metra čoje, jer šta je 450 dinara za takvu vrstu tkanine (toliko košta i paklica cigareta). I bila sam mudra, a što sam kupila toliko čoje, jer nisam ni slutila da ću dobiti i nešto novo, nešto više, a još jedan lep odevni predmet, nešto mnogo šik, a o čijem nacrtu nisam imala pojma sve do sinoć, jutros...




Komadi koje ne treba previše mašinski šiti, jer nisu mnogo zahtevni, nisu komplikovani, a neki se gotovo naprave samo krojačkim makazama, samo rezanjem i isecanjem, samo makazama. Ali, ako želim danas uraditi i nešto mimo ovih nacrta, onda se sve kombinuje...



Ideje su moje, a vredne i zlatne ruke samo majčine, koje tako olako provlače materijal čoju ispod šivaće mašine bagat koja štekće, koja je sašila tonu stvari, za skoro 50 godina rada. Inače mašina u nekoj fazi čudnog “raspada”, zavisi kome se šije. Jedna stara bagatova mašina, super Slavica, ali je danas baš bila poslušna i dobro je šila, bez preskakanja. Samo valjda što se nešto lepo šije meni, a mene prati samo sreća, lepota i lakoća, zar ne?...




Ne žalim što sam po najvećoj kiši u inat otišla peške da tragam za paspul trakom, ali je neverovatno da 10 metara paspula košta 450 dinara ili isto koliko i 3 metra čoje. Ali, da nema paspula onda bi neko morao da vunicom porubi, a ko bi heklao tih 10 metara sve u krug. Zamorno je…

Ideje sam našla na nekim Youtube modnim kanalima, a pončo sam ugledala još sinoć, kao i beretku, pa kad mi je već ostalo materijala čoje, rešila sam da napravim danas svega modno raznovrsnog, izvrsnog, jer uvek će neki detalj za nešto, uz nešto, ali i kombinovanjem svega toga po malo da još ustreba…




Pončo (https://www.youtube.com/watch?v=JeZGIiF06v0&list=WL&index=3)   se da sašiti tako olako, a to je jedna kocka 90x90cm (dupla širina ili sa pregibom materijala, a u nas su materijali sa pregibom tkanine ili dupla širina od 70-85 cm samo). No, kod mene je malo manje, te sečemo dimenzije 90x86, jer kod nas nema takvih tkanina, ali to nije poremetilo lepotu ovog uspelog ponča. Najlepši detalj ovog elegantnog lepršavog ponča je ta predivna velika kragna i onaj sitni mali detaljčić od 3 izabrana dugmenceta. A čoja tako topla, meka, pufnasta…




Uposlila sam malo svoje ruke, te ušila mašnu na kapu (https://www.youtube.com/watch?v=M0CSGF40jMs&list=WL&index=2), a onda i onaj sitni detalj - dugmence na mašni od kape. Napravila sam i ušila u centru svoje nove berekte (https://www.youtube.com/watch?v=s9g-qAIyqXU&list=WL&index=5) onaj mali pipak, po kome je beretka inače prepoznatljva, još samo da je umetnički nakrivim. Beretka se inače sašije od 3 isečena kruga prečnika 30 cm…




Pelerinu bez rukava (https://www.youtube.com/watch?v=WAof7y7PegY&list=WL&index=4)  ili nešto mnogo šik, a što može da se nosi na hiljadu raznih načina, sa predivnim kaišom ili sa brošem ili bez ičega, krasi paspul traka, a izabrala sam tamno braon boju, jer paspul treba da bude jače boje od tkanine, i taj važan efekat sam ipak postigla. Skroz je lepršavo, preklopivo, a šije se od jednog kruga prečnika 124 cm (moj poluprečnik bio je 62 cm). Na krugu se samo još proseku dve linije, a što postaje mesto otvora, kroz koji se samo provlače ruke, a sve ostalo fino pada, vijori se i vijuga, pa može i da se prepolovi, ako pelerinu okrenemo naopako, i može da se preklopi ili kaišom samo stegne. Sve u svemu mnogo šik, a seti me na onaj jedan šik detalj, uvek pončo, moj omiljeni pončo, iz 2015, godine u kojoj se odjezdilo na Siciliju...




I na kraju, jedna roze mašna, a u obliku leptira (https://www.youtube.com/watch?v=95n0PDII9MI&list=WL&index=1).  I zaista, malo je danas reći: Hvala, najdivnija mama...




Lepa ideja, šta čovek sve može da odevno napravi za ukupno 900 potrošenih dinara... 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар