среда, 22. мај 2024.

22 MAJ 2024…

 



 

Juče je nabrano u “Hirošimi” preko 20 liski i ostavljeno još jedno pakovanje u zamrzivač da se skuvaju sarmice...




Svaki dan, ne namerno, zaboravim ili ispustim da u svojim zapisima iz “Hirošime” pomenem sve do u tančine…




Ali, se uvek naknadno prisetim, uvek nešto kasnije, a obično šta sam to zaboravila kazati...




Još juče iznikle su tek posejane petunije, ali sam ih uslikala tek jutros i zato o svemu pominjem tek danas, te o tome pišem i pričam, dakle slobodno dišem...




Svako jutro prvo načupam majsku salatu ćuranima, a ovoga puta čak 3 poveća bokora, oslobađam liniju paprika šilja, a četvrti bokor naberem i nama za salatu...




Od ćurana uvek ukradem malo te ubacim i kokama nosiljama da pozobaju svoj današnji zeleniš...




Načupala sam takođe i crnog luka, a ostalo je još samo jednom da se načupa, te jesenjeg luka više nema u “Hirošimi”, osim dve parcele ili tri koje su pod belim lukom...




Ove godine kad u “Hirošimi” nestane luka, počinjem sa čupanjem ovogodišnjeg prolećnog luka koji je zasejan napolju…




Moj ljubičasti luk u zoni drvare, onaj najbolji najkrupniji, već dobija čvolike, te ga moram početi trošiti, a taj čvolikavi luk neće da se uglaviči i uvek neka šteta…




Uvek neka mana kod svih kupovnih semena, posebno kod uvoznih lukova…




Jutros je nabrano još 200 g pečuraka bukovača i ostavljeno u zamrzivač da se potroši za neko novo jelo ovih dana, a možda već koliko sutra...




Do sada ubrano je 2 kg i 200 g bukovača ukupno...

Sve kadifice zasađene napolju oko voćkica ucvetale su i to je jutros jako divan prizor u cvetnoj avliji...




Nabrano je danas za ručak i clera lišćara koji je uz beli sečeni luk ubačen i u salatu, koja je začinjena soja sosom, jabukovim sirćeto i uljem…

Nabrane su i junske trešnje koje tek počinju...




Lepi čovek u plavim gumama dobro raste, čak i onaj naš rasad iz čašica što je mama sakupila u jednom parku po izgledu - kakva slučajnost – jeste takođe lepi čovek...

Moja lavanda počinje da cveta te jedva čekam da uberem sve cvetove i napravim buketić, koji će da me štiti od moljaca...




Ukupno 3 tikvice u malom plavom tikvištu dobro rastu i ja sam sve bliže i bliže da već ubrzo uberem prvu svežu ovogodišnju tikvicu, pošto starih zaliha više nemam...

Ali u plavoj gumi u cveću lepi čovek nikao je iz komposta jedan paradajz samoniklica te im već pravi tu fino društvo…




Dve dobre samoniklice paradajza gruvaju i eno pune su cvetova u velikom bundevištu...

Taj naš kompost šta sve nije u stanju da donese, sam po sebi,  a uvek donosi vazda mnošto samoniklica…

Jutros sam započela novu knjigu - roman...

Dan je do ručka naklonjen samo kuvanju, a pošto je vreme nikakvo, i dosadno, i kišno, i mračno, najbolje jeste povući se u svoju košnicu nakon ručka...




Do užine druge udario je kišni pljusak praćen tutnjavom gromova…

Napolju je čas kiša, čas oblačno, čas opet kiša, čas grmi, čas tutnji, i ne zna se ništa osim da je ovako skoro sve do ponedeljka, a ko zna možda i mnogo duže…

Latice na ružama trule…

Samo vlaga, samo magla, itd...




Nema sunca, a ni onog čisto plavog parčeta neba da bi čovek pravio barem fotografije vedrije i lepše...

Treba sunca da sazre maline i junske trešnje…

Itd…

 

 

Нема коментара:

Постави коментар