среда, 15. мај 2024.

15 MAJ 2024…

 



 

U “Hirošimi” je danas jedan bokor majske salate ošišan, a kako bi poterale ponovo nove mlade liske iz istog korena, a od tog samo jednog bokora prosuo se pun đevđir majske salate…




I onda konačno na red dođe i majska trešnja, tačnije motkom smo prvo otresli prezrelu trešnju, ali samo mali deo, a ostade pticama i osevima neprocenljivo mnogo, u nedohvatnim granama, gore pod nebesima…




Nakupljene su dve pune kofe, a ispala je skoro puna velika šerpa očišćenih trešanja...

Sakupljene trešnje izmiksane su potom ručnim štapnim mikserom, a onda se skuvao džem...




Nikad lakše i brže, jer smo sve ove godine 2024 započele na svom novom šporetu smederevcu sedmici...

Vetar je duvao, nov šporet ogorevao, te terao dim u oči i posvuda, ali bilo je gušt kao u mnoštvu dimne zavese...




Onda je sinulo sunce, te je pala kiša i tako sve naizmenično, u krug...

I na kraju u sve ovo utrošeno je samo 3 kg šećera, a džem je ispao još bolji nego prošle godine...




Ispalo je 7 velikih tegli i 2 male…

Kad sam skuvala džem krenem da obiđem “Hirošimu”, koje se počesto uželim...




Svaki dan, a ovih nekoliko prethodnih  dana u “Hirošimi” neznatne male “štete”…

Dakle, definitvno imamo noćni upad rovaka, vršljanje, ali ne smem da ih naljutim, zar ne, da me ne bi, ne daj bože, desetkovali...




Prethdonih godina nismo ih imali, a možda i jesmo, pa nismo nikad do ove godine bolje primetile…

Prethodnih dana nisam pisala o rovcima, ali svaki dan su mi presekli po neku živu i zdravu biljku, a mahom kadifice i bosiljak i tako sam samo ćutke zažmurila na te neznatne “štete”…





Ali, malo pre, krenem da obiđem svoj patlidžan i jedan nađem oboren, usaho, mrtav na zemlji i vidim šokantno presečen…




Mama mi kaže da ga ponovo zasadim, ima još malo žilica, ali na neko drugo mesto, te tako uradim, iako ona smatra da će možda poterati, ja sumnjam, ali ne košta me ništa osim malo više zalivanja i obilaženja...




Tako nam je isto uradio pre neki dan i sa jednom paprikom, a mi je zalivamo svaki dan i verujemo da će oživeti ponovo...

Prokelj savršeno gruva, kao da se odjednom probudio…




Tikvica dobijena na poklon dobro krenula i  za sada dve nove tikvice na istoj vreži obećavaju skorije prvo branje…





Ćurani su danas dobili trešnje, a koke nosilje majsku salatu…

Itd…

 


 

Нема коментара:

Постави коментар