среда, 27. март 2024.

RUTAVA BUBA ili BUBA CVETOJED…

 



 

Prošlog leta 2023 unutar latica roze ruža primetila sam čudne bube, koje tako unutar latice ruže, kao u mraku, nešto svoje traže. Do tada se nisam srela ili sretala sa takvim čudnim bubama, a odmah sam znala da nisu smrdibube...




Ovog marat 2024 doznam da je reč o rutavim bubama ili bubama cvetojedima (kako tako brzo moram da doznam kako se sve ovo zove). A, kad želim da malo više začeprkam o njima, svi natpisi su jako toksični i opasni, alarmantni…




Ali, u mojoj avliji, meni moje bube nisu opasne, nisu štetene, jer Kosmos mi ih očito šalje na izučavanje i posmatranje, a ko zna možda od njih tek treba da nešto veliko naučim, a možda su one meni jako nužne, ako ništa onda makar radi ovakvih lepih fotografija…




Iako je rutava buba napala i jednu granu kruške viljamovke, tačnije njene neotvorene pupoljke, a pre neki dan, mislim da sam to već pomenula u jednom od zapisa iz “Hirošime”, a danas i šeboj. Mada, prošle godine prvi put sam je videla u roze ružama...




Ja je ipak smatram na svome mojom novom saveznicom i nemam nameru da se protiv nje ikad u životu borim ili da sa njom otrovima ratujem. Nekako mi je mnogo simpatična rutava buba zarad fotografije. I neću je ni daviti, ni umoriti,  a ni ukloniti. Pomilsim da sam ja upravo ta ozloglašena rutava buba, štetočina,  i sigurno ne bih volela da me nečija ruka nekako mučki smakne (zar nema dovoljno prostranstva i za mene i za ove 4 bube rutave). Ne bih volela da me neko podlo ubije, ili udavi, ili otruje, ili iz života eliminiše, itd…




Jedino kod mene može buba rutava, buba čupava, nesmetano da živi. I zato ja od nje ne trpim nikakvu štetu, već ogromnu korist...

A bila sam jako blizu, jer moja rundava buba ispade da se zove stručno rutava buba ili cvetojed. I svi je smatraju opasnom, a ja ne. I praviću se da o njoj ne znam ama baš ništa, jer može neko da je podavi, udavi, zgnječi, a ja to neću da doživljavam, da se nečiji sitan život zatire i uništava...

Itd…

 


Нема коментара:

Постави коментар