понедељак, 4. март 2024.

4 MART 2024…

 



Prvo su u zoni kućice za drva ili u dužnici ukraj drvare posejane najkrupnije glavice crvenog luka…




Prvo je selektovano iz dva kupljena kilograma ono što je najkrupnje (sav luk je solidno krupan)...




I stalo je 6 linija. Luk je posađen u čist domaći naš kompost...




Zatim se krenulo sa setvom spoljašnjeg vrta…

Na početku stavljena je šargarepa. Dobro je nađubreno konjskom balegom…




Iza šargarepe zasađen je crni luk, a po vrhu lukova nabacana je konjska balega...




Sva ubačena balega danas, ona što je prezimila u “Hirošimi”, u kesama, a sakupljana prošle jeseni, bila je prepuna kišnih glisti i nikad nisam videla da tako oživi balega…




Dana su potrošene sve male zalihe konjske balege. Ostalo je još za sutra malo, a koliko treba da se nađubri setva krompira…

Uskoro treba ići u lov na belgu. Ove godine nisam spremila dovoljno zaliha…




Balega mi treba za spoljašnji vrt, a ne za “Hirošimu”, jer tamo unosim sav preostali kompost...




Iza crnog luka došle su dve linije belog korenja, beli peršun i paškanat. Belo korenje nađubreno dobro balegom…




Iza belog korenja došao je sav ostatak crvenog luka (i krupno i sitno)...




Iza crvenog luka zasejane su 3 linije ili 3 reda cvekle. Takođe, nađubreno dobro balegom…

Uz konjsku imala sam i goveđe balege…




I za danas setve u spoljašnjem vrtu dosta, a po pravilima setvenog kalendara za opadajući Mesec...




Krompir je kupljen tek kasno uveče (nismo ga imale čitav dan, bile smo bez kola, a da jesmo i to bi završile)…




No, mi smo samo pripremile teren za sutra. Prokopane su dve linije, počete i dobro nađubrene balegom za sutrašnju setvu krompira…

Treba iskoristi sutrašnji dan, jer može da se okiša, a sve je idealno za setvu krtola, korenja…




Onda su iskorišćene leskove grančice i napravljena je topla leja unutar “Hirošime”...




Sve čašice i sve gajbice sa našom rasadom preko noći da ušuškamo, preventive radi, da bude sve bolje, možda i brže u nicanju…




A preko dana, čak i danas bilo je toplo u “Hirošimi”, čak preko 29 stepeni  u plusu…




U smiraj dana 18,8…

Izjutra kaže majka bude oko 8…




Jorgovan je olistao…

Takođe, i u najmanjoj setvenoj parcelici napolju, onoj koja je plitka, ali je puna komposta, te idealna za toplu leju, koja je napravljena danas kao mali spoljašnji plasteničić. Tu sam zasejala neven i kadifice. I to sam takođe ušuškala sve preko noći najlonom...




U “Hirošmi” nema mesta, ali i ima, mada ne treba zauzimati u jeku setve i pristizanja rasade, kroz mesec i po dana, setvene parcelice...

U paletici ispred ili na ulazu u “Hirošimu” posejala sam ehinaceu i mak. I to neću pokrivati, jer to inače gruva u ovo doba godine samo po sebi...




Napravljeno je više eksperimenata i sada samo da posmatram, beležim i zaključujem, šta i gde jeste bolje, naprednije…

Između majskih ruža ili u ružičnjaku posejan je turski karanfil i šeboj...




Skinuti najlon dobro mi je došao, jer sam isekla dva potrebna parčeta, sve po meri, a kako bi pokrila moje male dve lejice. Bilo je i onih koji su hteli da uzmu moj stari najlon, jer neko im je obećao, a nije mene pitao da li mi moje treba, kao da nije znao da meni treba moj stari najlon. Obiično to traže veće gazde od mene...

Jedino izjutra skidamo najlon, a preko noći navučemo, i nije teško, može svako sam to da uradi, ako je oran, čisto malo razonode...

Šokirala sam se večeras, jer najjeftiniji džačić od 10 kg crvenog semenskog krompira čak 1100 dinara, a do prošle godine ti džakovi bili su oko 800 dinara! Ako bude dobar krompir, onda nije mnogo, ali šta ako ne bude, itd...

Danas je bio inače divan dan kada se kalemarskim makazama i ručnom testerom moglo seckati, te nakon svih ovih poslova posečem prvo suve grane na majskim ružama, zatim suve grančice na malina, i na vinovoj lozi…

Sutra kad zasejem krompir, mogu da odsečem i po neku granu koja mi smeta u visini očiju sa voćaka, kad kosim travu da ne izbijem sebi oči…

U sredu može da bude kiša (meni inače od prekosutra treba malo kiše, da natopi ova bačena semena, da iz haosa nastane lepota)…

I još u sredu ako vreme dozvoli može nešto da se odradi od rezidbe, a posle više nema setve do ponedeljka, do 11 marta kada u vreme mladine može da se seje sve zeleno lišće, peršun, ali i izuzetak krastavci i nešto tome slično...




Pred pun Mesec ima još zanimljivijih setvi, 22 ili 23 marta…

Posejan u jednu žardinjeru bosiljak  bogojavljenski i ostavljen u “Hirošimu” na policu donju...

Itd…


 

Нема коментара:

Постави коментар