среда, 25. октобар 2023.

GOLUBAN I GOLUBICA...

 


 

Zaljubljeni par - golub i golubica na oknu. A čim su me opazili, tek nešto kasnije osetili, čak i kroz zatvoreno staklo, napustiše moj prozor. I odletiše zajedno…

Možda, nisu dali da budem svedok njihove velike sreće i nenapadne intime. I pre nego su odleteli, združeni zajedno, kazali su mi svojim daljim gestom da slobodno ispričam ovu njihovu veliku priču…

No, pošto je to izuzetno teško i nedokučivo, pokušaću da približno pogodim, naslutim, šta između njih sve u toj velikoj tajni još ima, dakle postoji, ostade, nakon što odletiše nečujno, najtiše…

I čim sam ih slučajno ugledala, u prolazu, videlo se sve. Zanemi čovek pred lepotom prirode. Da su bili kao oni jednom, a neki drugi u velikoj svađi, ratu, ja bih sigurno nemo otišla, samo prošla. Jer, me se ne tiču ti negativni prizori više...

Jer, beše ispisano posvuda u etru, da se ovo dvoje vole, a po onoj izreci ljudskoj – žive ko golub i golubica, tj. žive tako lepo, srećno ko goluban i golubica. Možda su to na moj prozor danas sleteli Ljevin i Kiti...

I ovoga puta nigde se nije isprečila tamna slika neke svađe, ili osame, bežanja, vređanja, itd. Retke slike prilike čak i u prirodi živtinjskoj, a o ljudskoj da i ne govorimo. Goluban i golubica svojim kljunovima i blizinom ispisali su jedan pravi oblik i obris srca. Tako su mi zatečenoj stavili do znanja da se mnogo poštuju, razumeju i vole...

I bez svake sumnje, ovo dvoje su jako zaljubljeni, mnogo bliski, tako posredni, jedno drugom nakloni, bez zlih i skrivenih namera, bez laži, bez pretvaranja, bez uveličavanja. Ipak, dali su mi tih nekoliko zlatnih sekundi da ih i osetim i posmatram i zabeležim...

Ako su ljudi neki zaljubljeni do ušiju, onda su ovaj goluban i njegova golubica zaljubljeni do svojih vratova, do svojih krila, do svojih kljunova. A zaljubljeni su nenasilno, iskreno, pravo, neiskvareno, neusiljeno, a kad je tako, onda je ta zaljubljenost njihova merena ljudskim aršinima i preko one njihove zaljubljenosti do vratova, do krila, do kljunova. Dakle, oni se vole do čitavog večnog Kosmosa...

Goluban i golubica su iz jata divljih, ali im je ljubav tako pitoma, tako pitka, tako nečujna, tako tiha, tako smirena, tako jasna, tako bezglasna, tako čista, i tako nevidljiva, neprimetna, nehvatljiva, ali prirodno shvatljiva, prihvatljiva...

Itd...

 

Нема коментара:

Постави коментар