четвртак, 27. јун 2024.

27 JUN 2024…

 



 

Oko 14 sati skupiše se tamni oblaci te poče da grmi kao u epskoj pesmi jednog od ciklusa (možda pokosovskog), a da li će biti kiše, to treba videti i dočekati nekako šekspirovski...




Počale je dakle junska kiša, ali se nažalost  nekako stamilo...




A današnje jutro i početak dana po lepoti boja i prizora ničim nije mogao da se plati ili kupi, jer to je trebalo opipavati samo rođenim očima...





Koliko vredi zrak sunca vidi čovek tek kad nastane mrak i potop, oluja…




Juče u drugom delu dana nabasala sam i nabrala malo tikivca od kojih su ispali fenomenalni uštipci, još jedna gastronomska premijera...





Danas su nastale urmašice sa bademima…




Onda se mama sinoć vratila iz malina i donela mi punu kesu novih pelcera te smo zasadile neko žuto cveće i dosta raznoraznih ćuvarkuća…




I poče kiša 27 juna 2024, a kroz 15 minuta, sa malo olujnog vetra, i dosta grmljavine u daljinama...




A jutros napolju me sačekaše ona dva mačeta i njihova mama, ali se tu po prvi put našla čitava porodica čak i crni mačor njihov tata, zato su šareni, više na mamu povukli. Onda je samo jedno šareno mače došlo do mene, a ono troje su otišli dalje...




Mama je pre odlaska jutros uspela da pobere svu zrelu kupinu, a sada smo u fazi branja naših kupina, te svaka čast toj super ženi,  a ja sam ih onda spakovala u zamrzivač...




Ćurane sam jutros nahranila sa punom kofom jabuka. Uveče im našišam blitve iz “Hirošime”…




Kao po najlepšoj jutarnjoj navici trčim u “Hirošimu” da oberem plodove predivnog jutra, sunca, svetlosti, te berem čeri, krastavce i nikad lepši i zreliji paradajz, i ponovo dve ljutačice, koje su se za ručak pokazale ljute kao čemer...





Obilazim “Hirošimu” po nekoliko puta i divim se koliko sve počinje da zri, da se ističe, posebno taj dugo čekani paradajz koji sada hvata svoj najlepši zamah i imaćemo ga po dva puna ovala, olala, svakog dana...





Konačno je pokrupan i vidan čeri iz moje rasade, prepun plodova...




Sve više i više, a uskoro ima da bude otvorenih novih suncokreta...




U paauzi isečem suve grane na mojoj terasi na ružama te malo skinem suve grane na orlovim noktima...




Na ehinacei neverovatne pčele pune zlatnog polena i praha. Danas nisam videla leptira tu, ali jesam nekoliko belih i žutih u “Hirošimi”…




Moje čili papričic, moja rasada, počinju da cvetaju te ubrzo će da se otrebe i prvi papreno ljuti plodovi...






Žalfiju u žardinjeri sam unela da poraste i ojača u “Hirošimi”, a pre nego je rasadim…




Sve je već toliko nabujalo da se više sa ulaza ne vidi kraj ili zavšetak “Hirošime” u donjem delu...







Pojavio se i prvi cvet na plavom patlidžanu, od 6 kupljenih koji nisu bili bogzna šta opstala su nam samo 4...






I kroz pola sata od početka prvog praska groma izli se jako dobra junska kiša i baš joj hvala zbog ovoga kvašenja svega što nam raste napolju u avliji i spoljašnjem vrtu...




I dođe sa jačim olujnim vetrom kiša, od koga se sve njiše i povija, ali i odoleva, preboljeva, te donese novi talas hladnoće, osveženja, otrežnjenja...









Postoje predobre i korisne kiše koje ne mogu da se ničim kupe i plate, nadoknade kada ih ne bude, a upravo je to ova kiša sada i ovde…










Itd…

 


Нема коментара:

Постави коментар