петак, 21. јун 2024.

21 JUN 2024…

 



 

Juče, a pred smiraj još jednog dana, oberem naknadno još 3 krastavca, a pošto sam zaključila svoj jučerašnji zapis iz “Hirošime”...




Zatim, još juče uočim prvu sazrelu ili prvu crvenu papriku šilju...

Potom smo crevom, mama i ja zalile sve paprike i sve krastavce (ona izvlači crevo, a ja zalivam)...




Kupusom iz “Hirošime” nahranila sam ćurane, te počupam sve liske koje se nisu uspešno zaglavičile, u donjoj zoni gde je inače krastavište...




Onda počupam i nešto donjih liski ili zaperaka na paprikama i oznojim se malo više...




Danas 21 juna 2024 nisam ništa nabrala, nisam čitav dan u nizini ni bila, a rešila sam da danas ništa ne zalivam, jer tek od sutra može sve da se vodom natapa...




Iako je dan bio jako sparan u nizini, na planini prijatniji, mada pun neke pregrevice koja se kao mrena navlači na predele, pa se ne vidi ni nebo, a ni brda u daljini, a verovatno donosi neki kovitlac, ljute gromove, silovitu kišu, jaku oluju, možda grad, itd...





Na planini jutros navadim još 4 džaka ili 12 kanti zemlje crnice...

Zatim počupah, po povratku u smiraj dana, sve suve i sasušene čahurice plavog maka u plavoj paleti i od svih tih čahura napravim dva buketa, dve ikebane, manji buket koji ostade na polici letnje kuhinjice i veći koji krasi moje gornje odaje vile “Energija”...




Ni danas u “Hirošimi” nije oboren majski najtopliji dan u ovoj 2024 godini od čak 46,6 stepeni (a prošle 2023 godine na današnji dan u “Hirošimi” je izmeren najtopliji dan od samo 41,8  što lepo kazuje da je ova godina ili ovo leto za skoro 5 stepni toplije)…




Maline beremo još samo malo, još koji dan, jer one već prolaze, a isto je i sa crnom ribizlom – ostalo je još jedno branje…

Ali, ono što je čudnovato ili alarmantno ove godine, a to je da kupinu već imamo sazrelu i to pre Vidovdana, a najmanje mesec dan ranije nego što je to očekivano ili normalno…




Puno paradajza već zri kao i čerija, ali večeras nisam po povratku htela ništa da berem, ne treba mi, a ujutru hoću sve sveže na astalu, jer i dovoljno sam umorna od svih silnih nadnica i radova, gradilišta, pa tek sutra imam svoje velike radove i još veće svoje planove, i konačno da ujutru pročitam poslednju glavu romana...




Sutra treba zapeti, na vrućini, srećom u hladovini, oznojiti se, postići savršenstvo, a onda se 3 divna dana odmarati, te smisliti kako preživeti i čime započeti od srede, no već u idući petak ponovo neradni dan, crveno slovo, itd...

Itd...

 


 

Нема коментара:

Постави коментар