петак, 26. април 2024.

26 APRIL 2024…

 



 

Još juče primetim naše kruške, ima ih vidno, a posebno viljamovke dobro se drže, ali nažalost ostalo voće je po nekim procenama za sada ipak podbacilo…

Teško da ove godine 2024 išta dobaci ili prebaci da se preliva ili pretiče…




Jer, mnogo je voća opalo, a čak kako sve trapavo ide, mrazevi i požurivanje svega uzima svoj danak te nema ni onoliko jabuka kao prošle godine koje sam jela do Badnjeg dana, a kako opet sve kilavo ide neće biti ni previše višanja, ali šta je tu, biće nečega drugog, i biće koliko bude...




Treba čekat i gledati, posmatrati, beležiti, pamtiti…

Ono što danas od svega jeste najlepše to je da su stigli ćurani njih pet, da počinje tov, i da odmah veselo kljucaju granule i zrna pšenice, i piju vodu, trče, skaču, sve odmah, a čim sam ih ubacila svojom rukom, a počeli su da se snalaze jako dobro, kao svoj u svome...




A sve ih je čekalo već pripremljeno i namešteno, sada samo da uživaju…

Svuda se zavlače, radoznalo lete, istražuju, zaviruju, kljucaju, skakuću, jer tek im je 4 nedelje…




Ubacila sam im prvu količinu blitve da počnu, ali za sada na zeleniš nisu tako svikli, no za koji dan i to ćemo pobediti, pa će trčati na zeleniš najviše. Moram ih privoleti…




Jedno se odmah popelo na hranilicu, a drugo je poletelo u visnu da virne u pileći boks, a tamo iza žice, jer je čulo glasove i pijukanje i zakačilo se nožicama za visoku žicu i radoznalo gleda šta se dešava i kod suseda u trećem manjem boksu...




Od svih boksova dok sam ih pravila i osmišljavala najviše mi se dopao i postao moj omiljeni taj u sredini ili središnji i tek sada konačno po prvi put u njemu gajim treću turu ćurana…




Kad sam došla nešto kasnije da im ubacim blitvu, dvoje ćurana ležalo je ispod hranilice, počeli su da se igraju žmurke, a ja se prepala da nisu nekuda uspeli da poiskaču i nestanu..




Za sada mogu da izvode svoje nestašluke dok su sitni i mali, a posle će se gegati kao pravi otežali, dobro natovljeni ćurani...

Kupim 4 kesice zelene čučavice boranije, na drugom mestu, a svaka kesica po 100 dinara, a težina kesice svega 50 g, i kupim bar 4 kesice da imam ukupno 200 g semena da presejm sve iz nule ili iz onog velikog ničega, i to tek 15 maja kad bude opadajući Mesec ili vreme naklonjeno boraniji po lunarnom setvenom kalendraru...




Ona boranija koja nije iznikla piše da izniče za 8 do 10 dana, dakle nema više sumnje da je svo seme bilo ništavno i jalovo, sve sami ćorci, ali kako baš meni i to u obe velike kese tako, i piše na kesice da je seme uvoz iz Ljubljane, a istek roka je tek u oktobru ove godine...




Boranija je posejana 2 aprila, a prošlo je već 24 dana i ništa samo ona jedna jedina, nekako bleda iznikla i to jedva…

Da zasadimo još jednu žardinjeru cvećem danas, potrošimo još 300 dinara, i kupimo 3 čašice tamnjanike cveća, višegodišnje biljke koja se preko zime mora sklanjati unutra da prezimi, pa opet na proleće 2025 napolje. Svaka čašica cveća po 100 dinara...




Od dve kućice patišon tikvice jedna je počela da izniče, ali od dve žute tikvice takođe jedna kućica žute počela je takođe da niče, a biće i to dovoljno d aimam ponovo patišonke i po prvi put žute tikvice i od te jedne vreže, ako se svaka iznikla razbuja...

Pošto ćurani nisu mogli da pojedu za sada onoliko blitve, onu drugu kamaricu prenesem kokama nosiljama, a one to pozobaju za tili čas, sve u slast...




I danas sam sa trećeg, a poslednjeg otvorenog džaka ubrala još 350 g bukovača i tek kad sam ihi seckla da ih pripremim i utrošim za ručak, sa blitvom i lukom, setim se da i taj novi odabrani grozd nisam uslikala. Ali, je važno da sam ga tačno na vagi izmerila…

Za sada sa 3 džaka sa ono malo otvorenih rupa ubrala sam malo preko jednog kilograma bukovača, dakle 1 kg i 310 g, a u 3 dobra navrata  (500 g, 460 g i 350 g) i sve potrošila u svežem stanju...

Onda sam posle ručka zabeležila i ona neznatna oštećenja, o kojima je već pričano, a posle prohujalih aprilskih mrazev, a samo na čeriju. Krastavci jesu malo žutnuli, no već danas gruvaju nove zelene liske, te nije to ništa što ih je samo malo okrznulo ili potkačilo…

Kiše jeste sinoć bilo baš dosta, tako da je jutros u buretu osvanulo i nakupljeno novih 400 litara kišnice...




Kanticama sam malo zalila tek zasađene liske kupusa, i sitnu rasadu patlidžana i prokelja, sve što je danas malo klonulo...

Danas je u “Hirošimi” bilo opet preko 32 stepena, a možda i više, jer nisam u svakom času stigčl da zavirim unutar “Hirošime”...

Sve u svemu bilo je jako toplo, ali i sa hladnim delovima dana, čak i sa sličnom oblačnošću…

Itd…

 


Нема коментара:

Постави коментар