субота, 20. април 2024.

SETVENA REKAPITULACIJA 2024 ili NAKON SAMO DVA MESECA…

 



 

Šesta setvena sezona 2024 počela je 22 februara 2024, a skoro, pa okončala se, slobodno kažimo danas, a 20 aprila 2024…

I vreme je za našu najsažetiju moguću, a našu rekapitulaciju ili osvrt malo unazad, da vidimo šta smo uradile, i koliko smo u svemu možda “omanule”…

Počele smo setvom 3 kesice ranog kupusa Ditmar kojim smo do danas pokrile mnogo svojih linija, a setvenih povrišna, zona,baza, itd...




Sve u svemu, naša rasada ranog kupusa je više nego dobro uspela, izgruvala, te se za 150 dinara utrošenih isplatio svaki naš trud i pokušaj, dakle ama baš svako malo haotično zrnce...

Celer lišćar uspeo je takođe, i eno ga  izrasta, raste, kao i raštan. Mada, jeste da nije  mnogo raštana uspelo, ali to malo liski, uspelih samo 18 čašica, biće dovoljno. Ali, to što uspelo nam jeste dobro napreduje, gruva, raste, te za sada samo očekujemo da savijemo prve velike liske raštana u zelene sarmice...




U taj isti dan 22 februara 2024 posejana je i blitva kod drvare, dakle napolju, ali ona je jako sporo  izbila na površinu, pa ipak nikla je doduše nešto ređe, ali to što imamo biće dovoljno za ćurane. Važno je i kad nešto retko nikne, a strašno je kad je kolaps neiznicanja tako totalan, te nema vidno ničega. Tako nam se upravo desilo sa prvom kesicom posejane salate tog 22 februara 2024 od čega ama baš ništa nije izniklo. No, svaka ponovljena setva salate biće 100 % uspešna, što se recimo za ponovljene neke kesice neće moći kazati nikada…




Tog istog dana posejane su i rotkvice napolju i rukola. Rotkvica se u šest navrata i branja pobrala i pojela, a rukola, eno je još uvek razvija se i raste u bundevištu. Ona neće smetati uopšte bundevama...




Drugi setveni pokušaj imale smo 2 marta 2024, a tada sam ja sejala cveće i pravila čašice svoje rasade, sećam se kako beše lep neki dan, toplo subotnji, ako pamtim bolje, a pamtim, a sejala sam neven, šeboj, kadifica, ehinaceu, itd., a sve mi je to uspelo. I tada sam odrezala prva 4 struka ruzmarina, a od toga samo su 2 ožiljena i zasađena, a 2 još čekaju i ćute, jer neće da puste žilicu. I tog dana posejala sam i nigelu na mojoj terasi koja je iznikla. Ovaj dan i drugi setveni pokušaj, 2 marta 2024 bio je sav uspešan, a od svega je sve dobro niklo...




Moj treći setveni pokušaj bio je 4 marta, a tada je sve posejano napolju ukraj drvare moj ljubičasti luk, te je napunjena  spoljašnja baštica lukom, i korenjem, i sve nam je uspelo osim one dve kesice belog korenja, paškanat i beli peršun korenjaš. Uspela je i šargarep, i cvekla, i svi lukovi, ljubičasti i crni, moji plavi makovi posejani u plavoj paletici, moji turski karanfili, šeboj koje sam sejala direktim bacanjem semenki bez zakopavanja u ružičnjaku i eno sve je ubusilo i svega će cvetnog biti u gustišu. I sve je uspelo i u maloj lejici, dakle sav neven i tek po neka zalutala kadifica. A većina kadifica nije uspele i to je sve podbacilo, i tu nema šta osim da posumnjam da moja sakupljena semene od prošle godine 2023 kadifica nisu sva valjala...




Četvrti setveni pokušaj 11 marta 2024 uspelo nam je sve, i ribizla crvena se primila i olistala, užbunila se, a od 3 zasađene kupljene ruže jedna nije uspela, a od 9 gladiola poniklo nam je već 8. Uspela nam je crvena salata, ali salata endevija nije nikla, a slabo je nikao i peršun lišćar, kao i mirođija, a te dve parcelice će biti i presejane sa po još dve kesice, a počelo jeste opet slabo njihov nicanje, ali opet slabo. I više nema razloga da se ponavlja, niti da se bacaju pare, a što ima biće dovoljno, uspeo je bosiljak balzamiko iz prve, a meni je to najvažniji i najdraži omiljeni začin. Uspeo je celer lišćar…




Tada 11 marta 2024 posejani su svi krastavci 5 različitih kesica, a samo jedna kesica nije iznikla, i eno ih sada, tih pedesetak naših čašica, u dugačkoj liniji, moji krastavci dobro napreduju i postepeno rastu, prirodno se mrče od dobrote, a ona 3 kupovna bledi, prozirni, oronuli, nekako mlitavi i labavi, slabi, a osećam da će ih moji krastavci i stići, pa i prestići...




Dana 12 marta 2024 posađene su 3 voćke i sve su se primile, a stavljeno je u teglu da s eožili još 7 struka ruzmarina. I taj drugi pokušaj orezivanja ruzmarina biće uspešniji, brži, i pre će biti zasađen...

Dana 22 marta 2024 posejana je keleraba čak 3 kesice, a nikle su jako slabo, tanko, retko, pa i to je utešenije neko i sve bolje je nego da nema ničega. Toga dana iz čašica naše uspele čašice raštana uspele smo da zasadimo dok je manji u setveni boks, jedan od slobodnih...




Dana 23 marta 2024, a to je inače naš sedmi setveni dan ili trud u čašice sam zasejala patlidžan, čeri paradajz, prokelj i sve je to meni dakle uspelo, niklo, a zasejala sam tada i one moje ljutačice papričice, one što ih gajim u saksiji, ali i još dve vrste paprika somborke i čili. Sve u isti dan podesan dakle samo za to, ali one dve papričice, čili i somborke nisu usple čak ni jedna jedina čašica…




Tada je posejana salata atrakcija i ona je uspela, a nakon ove salate, svaka nova setva salate nam je uspela, sve osim one prve već pomenute na početku pokretanja naše šeste setvene sezone 2024...




Osmi setveni pokušaj 28 marta 2024 - u čašice opet posejana salata atrakcija, i posejana rukola unutar “Hirošime” koja je danas bolja i brže izrasta nego ona napolju u bundevištu, i već bi za koji dan od nje mogla da se pravi salata. I za razliku od one napolju koja nema rupica po lišću, ova unutar “Hirošime” ima sitne rupice po lišću, a danas isčupam jednu lisku kupusa, iz našeg rasadnika izgriženu i na njemu nađem malog jedva primetnog skakavca. I iznela sam ga napolje i bacila u zelenu travu, a kupus pogrickan bacim u kofu, pa iznesem na  gomilu gde pravim kompost...




Tog 28 marta 2024 zasejala sam prve suncokrete u onih 6 kontejnera (ako sam u nekim pričama iz “Hirošime”, a sumnjam da jesam, pomenula nekako drugačije, pomešavši šta su prvi,  a šta drugi moji setveni suncokreti, onda sada ispravljam svoj lapsus) koje planiram u ponedeljak da rasadim, a nije svaka komorica isklijala, ali sve u svemu klijavost mog suncokreta jeste odlična, svako bačeno zrno uspelo je posebno ono direktnom setvom, a ovaj kontejner bio je plitak i pri zalivanju neke semenke su ispale, eno ih niču u dnu “Hirošime” u celerištu, a ostaviću ih, i samo zato nije svaka iznikla, ali to su moje greške pri zalivanju...




Dana 29 marta 2024 posejalo se još cveća iz kupovnih kesica, od koga samo lepa kata i prkos nisu hteli iznići, dok je iznikla noćna frajla i lepi čovek. Iznikla je i po drugi put posejana noćna frajlna na mojoj terasi…

Dana 1 aprila 2024 posejala sam suncokrete u burence, one koje sam juče sve zasadila u dužnici od 12 metara, a zar nisu uspeli dobro i brzo. I kad je kačica počela da smeta izmešteni su napolje i ništa ih nije u porastu omelo, smelo, a posađeni su posle 19 dana, a to je više nego uspešno, brzo, i dosta dobro...




Dana 2 aprila 2024 posejale smo boraniju, 3 velike kese, i žutu i zelenu, a žuta iznikal vidno, a zelene čučavice nema ni za leka, iako smo posejale nikad više dve cele kese, a zar je moguće da sve u kesi budu ćorci, ne znamo, jer još čekamo, a malo je možda svega 18 dana od setve, te treba čekati još da se pojavi na površini dokaz našeg uspeha ili neuspeha...

Tog dana posejani su i oni krastavci u kadici, još 2 kesice koje sam zasadila, a neke juče preostale ispikovala u čašice...

Tada je presejana i mirođija, ali i taj drugi pokušaj slabo izniče. I tada je posejan bosiljak balzamiko i on uspešno gruva…




Tada sam posejala i sve one suncokrete u čašicama, koje sam sve juče posadila u dužnici od 12 metara, a dakle za svega 17 dana, a to je još uspešnije i brže...

Toga dana zasađen je i sav paradajz 40 komada i 16 ljutačica papričica sve iz kupovne rasade...




Dana 3 aprila 2024 rasađena je naša rasada salate iz čašica. Zasađen je naš rasad kupusa gde god ima prilike za to, a između paradajza tek posađenog, kao i napolju, zatim oko paradajza posađen je i neven iz naše rasade...

Toga dana 3 aprila 2024 posađena je i ostala kupovna rasada: 54 paprike, 15 komada čerija, 3 krastavca. Između paprika posađeno je još naše salate. Posađeno je ukupno128 biljaka u dva dana, a od toga 2 paprike nešto nam je preseklo verovatno rovak ili rovčica...




Trinaesti naš setveni pokušaj bio je 5 aprila 2024, a posejala sam tada u kamenom novom krugu tek napravljenom kadifice i suncokrete, ali to još nije izniklo, a prošlo je svega 15 dana, a ja čekam da dobijem povratnu informaciju o uspelosti ili neuspelosti toj svojoj...




I toga dana zasadile smo sve budneve i tikvice i evo do danas, za 15 dana, neke su uspešne, nekih još nema, a recimo patišonke još ćute, kao da ih neć biti, ali ne znamo, a žuta je iznikla samo jedna kućica, ali nešto je pojelo njene listiće, ali korena ima jakog, a da li će poterati opet ne znamo. Uspele se neke tikvice i bundeve, ali neke za sada ćute. I tu najviše strepim, ali kako bude biće, pa i da ostane ovo što već vidno ima, te ako se razbuja biće ipak nešto, dosta, a svakako je i to nešto malo i više nego apsolutno ništa...






No, 22 april 2024 je naklonjen baš svemu, pa i bundevama, te ću dodati još kućica, da potrošim sve što imam u zalihama za ovu godinu 2024…

Dana 6 aprila 2024 rasađivala sam sav svoj neven iz moje jako uspele rasade, posvuda...

Dana 8 aprila 2024 ispikovala sam svoj uspeli čeri, onaj što sam juče i danas zasadila iz čašica i žardinjere, a dakle posle 12 dana, da baš tako sitan i mali, ali jak i snažan, da manje boluje i počne da se koreni i dobro izrasta…




Tog dana 8 aprila 2024 salatom je skroz ispunjen najmanji setveni i najplići boks, ona tzv. topla lejica. Kupus je dodavan svuda gde je za to imalo još prostora, a ovoga dana i u zoni drvare iza blitve...

Dana 9 aprila 2024 presejala sam peršun lišćar i dodala još 2 kesice, a dakle danas je tek 11 dana od tada, tako da za još 4-5 dana treba doznati hoće li išta iznići više i bolje, te popuniti onaj prvi retko iznikli peršun lišćar...




I sedamnaesti pokušaj jeste naknadno sađenje još 21 komada paprika, tog 18 aprila 2024...

Ukupno smo zasadile kupovnih biljaka 149…

Sve u svemu naši neuspesi su jako minorni, jako mali, beznačajni, neosetni, a u poređenju sa svim onim što jeste nama dvema, Majci i meni, uspelo, što je postignuto za svega 2 meseca požrtvovanja i rada, i što će nam tek uroditi nikad boljim plodovima i možda nikad obilatijim našim dobrim žetvama, berbama, itd…




Itd…

 

 

Нема коментара:

Постави коментар