четвртак, 18. април 2024.

18 APRIL 2024…

 



 

Sutra ću dakle obrati prvo kolo svojih bukovača i pripremiti za ručak...




Posle prve užine obrala sam sav spanać, a onda sam sve žrtvovala, počupala, a nešto je otišlo na kompost, nešto kokama nosiljama...




Majka je sve prekopala, a tu dužinu od 5 metara…

A onda smo tu zasadile našu rasadu ranog kupusa i salatu…

Svu salatu iz naše rasade tako da više nema salate u čašicama…




Paprike somborke i čili, a one dve poklon kesice, ništa nije izniklo, ništa nije uspelo i te sam gajbice iznela napolje, zašto da čekam i džaba zalivam ono što ne izniče...




Tek uveče uspevam da ostavim u zamrzivač još 3 kesice spanaća ili ukupno novih 500 grama…




Ubrala sam i nešto blitve, na toj istoj deonici od 5 metara, te će mi sutra to dobro doći uz bukovače...

Blitva je jako krupna, ali je štedim za ćurane…




Da poraz bude samo malo veći danas, još jedna paprika primetim klonula…

I kažem mami da proveri…




I ona izvuče i vidimo obe rovak ili rovčica jeste pregrizla još jednu, a drugu, baburu papriku…

I na mestu gde je rastao još od prošle jeseni spanać, zasadile smo naš rasad ranog kupusa ditmar…




Onda smo ispred kupsa, a u prvoj liniji zasadile jednu i po gajbicu čašica naše preostale salate...

Salata nam je sva uspela ove godine, osim onog prvog pokušaja...

Danas je duplo toplije nego jueč u “Hirošimi”, a čak preko 21 stepen u plusu...




Paradajz ima prelepe žute cvetiće žuti kao vaskršnje žumance...




Naberem prvu veću količinu mlade salate za ručak, treba mi uz pasulj sa suvim mesom...




Iz tikvišta i bundevišta, a napolju, počupam sve rotkvice…




I to je što je, šesto branje, a sve smazano za ručak uz salatu i pasulj...

Šest dobrih branja, mlade naše rotkvice, doduše malo sitnije, ali sočne i slatke kao med...




Pošto sam pomerila sve suncokrete, i opet tumabla, a tamo gde je rastao grašak, odjednom se otvorila dužnica ili linija u kojoj može, izračunam stati novih 19 paprika…




I tako dokupim danas još 21 papriku, 20 šilja i 1 baburu, da popunim mesta za one dve presečene i napravim novu liniju od 19 ponosnih novih šilja…




Utrošim još 1500 dinara za visokorodnu papriku...




Dobijem na poklon jednu čašicu tikvice i jedan bosiljak sa Svete Gore suva grančica doneta, iz manastira Dohijara…




Kakve blagoslove i priče dobijam kroz biljke...




Onda prekinem sve radove posle ručka, a do druge užine, jer treba malo da pozavršavam i neke druge poslove i da provedem 3 sata kod frizera, izvučem pramenove pametove na foliju, i tako pričom o biljkama opet dobijem biljku koju nemam – matičnjak, i posadim ga u blizini majčine dušice, da lekovito ide uz lekovito…




Reč je  o višegodišnjoj lekovitoj biljčici koja je i više nego korisna, ne samo zdravima, već i deci, bebama i trudnicama. Može se koristiti da odagna glavobolje, živčane napetosti, lošu probavu i nervozu. Smanjuje grčeve i povoljno utiče na rad srca, a pojačava i protok žuči. Može se piti protiv nesanice čaj od matičnjaka, ali i za malokrvnost. Sprečava zujanje u ušima i daje dobro raspoloženje. Podsticajna biljka da naš organizam dobro radi i da bude otporan. Ako s epomeša sa nanom biće blagotvoran čaj i najbolje jeste taj čaj popiti pred spavanje...




Onda danas i ja nakupim punu gajbicu biljaka, raznih čašica i poklonim, nešto i ja, a malo suncokreta, čerija, krastavaca, kadifica, kupusa, ljutačicu papričicu u saksiji...




Rečeno mi je da bosiljak sa Svete Gore zasadim u jednu saksiju, pa sam tako uradila. Ako uspem da podgajim svetu biljčicu onda ću dogodine imati produžetak bosiljka i tako ću širiti malo i ja blagoslove...




Između zasađenih 19 šilja zasadim po žbuniće bosiljka iz naše rasade iz one žardinjere...




Tikvicu sam posadila u plavi metalni setveni boks...




Neke grančice sam danas počupala, jer su tikvice i bundeve neke već nikle, ali neke kao žuta i patišon (NLO) još neće da izniknu...




Itd…

 

 


Нема коментара:

Постави коментар