петак, 12. јул 2024.

12 JUL 2024…

 



 

U spoljašnjem vrtu već zadugo živela je jedna samonikla biljka majske slate, a danas zavirim i vidim svi se cvetovi pretvorili u beličaste iglice nalik prezrelom maslačku i onda donesem činiju i brzo sakupim malo semenčica i semenki buduće salate...





Onda odem u zonu drvare ili žute kućice za drva i tamo samo po vrhu zemljišta pospem semenke između dve linije već dobro izraslih rotkvica…

Pobacam to malo semenki i odmah kažem mami da sve samo zalije, pa šta bude biće...





Nema kopanja, nema ničega nepriličnog velikom prazniku, pa ako nike išta tu uskoro, a ja očekujem malo salate - biće to čudo petrovdanskog nicanja…




Zatim se nakon toga ponovo malo posvetim samo suncokretima dok majka bere smokve, jer oni iz dana u dan sve to zaslužuju i pravi su ukras svega i ukras svemu, a počev od najmanjeg do najvećeg...




Nakon toga podložim vatru u šporetu smederevcu i napravim duplu meru likera od kajsije, a recept sledi tek sutra, opet sam moju prethodnu verziju malo polakšala, te kad sve saspem ujutru u polulitarske flašice te izmerim koliko sam danas napravila likera od kajsije biću ponovo presrećna...




Utrošak za ovaj liker 3900 dinara, jer kajsije su po 250 dinara kilogram, a kupljena gajbica od 6 kg što je 1500 dinara...

Za dva litra belog vina (banatskog rizlinga) ode 500 dinara, za ljutu domaću rakiju oko hiljadu (mada jedino tu ne znam tačnu cenu), za 2 kg belog šećera oko 200 dinara, a možda za koju paru preko toga, tako da je ovako dobar i kvalitetan liker preskupo napraviti i za samog sebe. I tu treba dodati i kupljenih 10 flašica praznih sa čepovima, a to je 700 dinara, jer samo planiram da zalepim etiketu i prodam tih 5 litara najmanje po 800 dinara, dosta sam poklanjala džabe sve one moje likere…






I pola litra ovakvog likera najmanje mora da košta od 800 do čak 1000 dina, da bi bilo isplativo, da od svega imam zaradu bar 4-5 hiljada dinara, a onda treba postaviti pravo dobro pitanje – kakav bućkuriš se negd etu prodaje po 600 dinara pola litra skoro svake polulitarske žestine, koja se recimo čitav dan čvari na suncu (ja moje likere i zimnicu čuvam u hladnom i tamnom špajzu)...





Dugo dugo naša japanska jabuka proglašavana za jalovu, jer godinama nije ništa rađala i ove godine pojaviše se prvi put samo 3 ploda te ako sve bude kako treba na jesen imaćemo prve naše 3 japanske jabuke...




Kruške julske lepotice ne možemo da odbranimo od oseva, većinu krušaka načnu, ako, ako, ostane i nama, a neke grane se od roda polomile, neke opale, sve u svemu bar jedemo dobrih neprskanih krušaka ovih dana, a ja jedina sve svoje kruške jedem sa korom, a neko ih recimo tako glupo oljušti…




Celer lišća pošišan, ne sav, ali skoro 80 %, jer lišće sunce nekako hoće da nam spržava, a ja nedam, pa da spasem tu dobro izgruvalu biljku i napunim 3 velike kese celerom lišćarom…




Uprkos suši i ispucalosti zemlje, onaj moj uspeli rasad petunije, gle podario nam je i prvi cvet, a eno ga boje ljubičaste baš lepotom svojom prkosi…





Sve u svemu danas je jako lepo bilo biti Čovek, ali ne samo danas, nego oduvek i zauvek, moja jako sažaljiva Vesna, posebno na decu, kojoj su sve posekli, da se osuši, da nikada ništa njeno ne opstane, niti rodi, ali zato ona sve čini da sve očisti, zlo poništi, da se njena sudbina i užas nikome živom njenom a tako malom i nejakom ne dogodi…





I platiće ove godine i preko svoje mere, samo da jednom zaustavi sav ovaj užas nad glavama i životima 3 divna deteta svoja…

Itd…

 

 

Нема коментара:

Постави коментар