субота, 10. август 2024.

10 AVGUST 2024…

 



 

Šljive su već dosta dobro zrele tako da kroz 2 dana, tek u ponedeljak, treba očekivati prvo kuvanje džema ili pekmeza od šljiva, možda i oboje, a skuvati najmanje 2 velike šerpe, u 2 dana, ako bude sve po našoj ideji i planu…




Dokupila sam danas mnogo poklopaca čak 50 komada po 12 dinara, što je 600 utrošenih dinara, za zimnicu. Prazne tegle bez poklopca kreću se po 40 dinara, a sa poklopcem 52 dinara…





Posle ručka šetalo se planinom i livadama, a zahvaljujući na to malo nepokošenih livada, ponovo smo danas nabrale kantarion i hajdučicu…




Kantarion odlazi na čaj, već sam ga iseckla, a cvetove hajdučke trave iskoristila sam da napravim konačno tinkturu...





Tinktura se po recepturi Marije Treben pravi na sledeći način: cvetove hajdučke trave trebalo je nabrati po suncu, a onda ih po dolasku kući staviti u jednu staklenu malu teglicu, i onda čistom ljutom rakijom šljivom, napuniti sve cvetove do vrha. Zatim staviti na najosunčanije mesto…





Stavljeno je u “Hirošumu” na policu, a ostaviti treba tako teglicu narednih 14 dana, sve do 24 avgusta, a nakon toga već 25 tinktura može da se uzima po nekoliko lekovitih kapi svaki dan...






Uskoro treba poći u lov na koprivu, te napraviti i tinkturu od koprive, a pravi se slično, ali od korena koprive samo, a kad i to napravim otkriću recepturu…





Do jutros prešla sam 400 strana prve knjige, a do kraja prve ostalo mi svega 100 strana…





Negde pred smiraj dana u “Hirošimi” berem paradajz sav sazreli i opet preko 3 kg na astalu...





Potom berem sva čeri i ostavljam ga u zamrzičav oko 2 kg i malo jače...






Od juče ubranih tikvica pravim uštipke…




Dok berem čeri nešto mi iznad glave šmugnu, šušnu, a okrenem se i pogledam u najlon kad tamo kao sa plafona visi ili čuči jedan priljubljeni skakavac ili je to bogomoljka, sada sam počela to dvoje da mešam ili brkam…





Sa druge strane “Hirošime” svoje mreže i dalje budno razapinju i na njih motre dva pauka stražara...




Malo smo zalile ručno kantama, a vodom iz bazena “Hirošimu”, srećom i voće i cveće, kao i svo naše povrće oporavićemo sa malo preko 6 kubika vode...







I večeras kao i svih ovih letnjih dana mnoštvo gušterčića proleće na sve strane “Hirošime”, uživaju dok im ja ne posečem i ne raskrčim svu tu lepu zelenu šumu...






Itd…

 


 

 

Нема коментара:

Постави коментар