петак, 23. август 2024.

23 AVGUST 2024…

 



Nabrana je jedna gajbica jabuke zlatni delišes…

Imamo već i zrelog plavog grožđa, a nikad ranije, te ga sutra treba i probati…

Vreme da se zbućka nešto gastro novo, a ovoga puta heljdopita, ali na moj način…





Za raziliku od juče kada sam nekako jedva preživela nepodnošljivu vrućinu, sparinu, te nisam imala snage ni za šta, a danas sam ustala orna, volu rep da iščupam, orna za još više nego što sam uspela sve da postignem samo danas, a danas sam naprosto nekako mogla baš sve, a juče ništa…




Pošto se one isečene liske gavezi osušiše (ovog leta brzo se osuše čajevi i lekovite bilje, nikad brže) svega 25 g, ali pravim celu meru od 200 g svinjske masti, a onih 25 grama što fale dodajem suvu lavandu, te ponovo danas tj. jutros pripravih još jednu kremu, koju sutra cedim...




Posle ručka uradila sam danas ono što nisam imala snage, a ni volje da uradim juče, našla sam dva džaka koprive. Majka i ja ukraj puta na planini preko hiljadu metara naberemo rukavicama dva puna džaka koprive, na dve lokacije…






Onda po povratku sve isečem, te odvojim koren koprive, i napravim prvo organsko đubrivo, a od korena koprive konačno pravim po receptu Marije Treben tinkturu. Dakle isečeno oprano korenje koprive, saspem u veliku staklenu teglu, te do vrha prelijem ljutom rakijom, poklopim, i držim na suncu, na polici u “Hirošimi” na osunčanom toplom mestu tako 14 narednih dana, sve do 6 septembra. A onda već od 7 septembra ima na astalu lekovitu tinkturu od koprive...





Koristim lepe osunčane i dalje jako sparne dane da sve brzo u buretu prevri i kad se rastopi saspem u balone...

I dalje imam predivne suncokrete, i dalje pčele doleću i dalje imaju čime da se nahrane, a dok posmatram primetim da njima vrućine nekako ne smetaju…




Onda pri ulasku u “Hirošimu” na 45 i nešto stepeni u plusu primetim da mi paradajz volujsko srce fino grizu zelene gusenice, te ih rukom iz dva načeta paradajza povadim, a onda ih izbacim napolje i onda ih zgnječim papučom na travi, ne mogu da ih pustim da mi zadnje ovogodišnje zalihe paradajza potamane (a primetim napale i nezreli paradajz, u sve udarila neka glad, kao i vrućina), jer sam videla šta su mi sve pojele…





I onda oberem sav preostali paradajz volujsko srce koga neće biti više do iduće 2025 godine...

Čeri paradajz počeo od zreline da opada, tako da ću sutra obrati i to…

U ovoj vangli ima skoro 3 kg volujskog srca ako ne i više težine paradajza...





Nabavila sam novu knjigu, novi roman, tako da sam i dalje ispunjena čitanjem još nepročitanih knjiga, itd. I čim pročitam jednu knjigu u njoj nabasam na neki naslov, na trga, koji neizostavno treba da bude moja naredna knjiga za čitanje, a od 3 danas tražene knjige mama mi donela iz biblioteke jedva tu jednu, a to mi se stalno desi da poželim knjige koje uopšte nemaju u svom fondu…






Nađem vremena da dnevno pogledam najmanje film ili dva, počesto i tri...

Sutra imam jako velike ideje, želje, i planove, izazove, ali o tome treba pričati tek naveče, kad ih ostvarim i ispunim, postignem, itd...

Itd…

 

 

Нема коментара:

Постави коментар