субота, 2. новембар 2024.

PSIHOLOGIJA BOJA…

 



 

“Korišćenje boja za izazivanje emocija ključni je deo dizajna, budući da boje mogu snažno uticati na osećaje i percepciju. Evo kako različite boje prenose emocije i raspoloženja:

Tople boje (crvena, narandžasta, žuta)




Crvena: Često predstavlja strast, uzbuđenje, ljubav ili ljutnju. Odvažna je i pleni pozornost, zbog čega se koristi u znakovima upozorenja ili rasprodajnim oznakama. Međutim, previše crvene može biti porazno.




Narandžasta: Odaje entuzijazam, kreativnost i toplinu. To je primamljiva boja koja može potaknuti društvenu interakciju, često se koristi za proizvode namenjene mlađoj publici.




Žuta: Simbolizira sreću, optimizam i energiju. Jarko žuta privlači poglede, dok nežnije nijanse mogu izazvati osećaj smirenosti. Izvrsna je za dodavanje veselja dizajnu, ali preterana upotreba može delovati uznemirujuće.

Hladne boje (plava, zelena, ljubičasta)




Plava: Donosi osećaj smirenosti, poverenja i profesionalizma. Često se koristi u korporativnom dizajnu, plava promiče stabilnost i sigurnost. Tamnoplava deluje formalno, dok je svetloplava mirnija i pristupačnija.




Zelena: Predstavlja rast, prirodu i ravnotežu. Zelena se obično koristi u ekološkim i zdravstvenim dizajnima za promicanje osećaja dobrobiti.




Ljubičasta: Kombinira stabilnost plave i energiju crvene, simbolizirajući luksuz, kreativnost i mudrost. Može biti tajanstven ili spiritualna i često se koristi u proizvodima koji žele biti ekskluzivni.

Neutralne boje (crna, bela, siva, smeđa)




Crna: podseća na sofisticiranost, snagu i eleganciju, često se koristi u luksuznim markama. Međutim, previše crne može delovati teško ili tmurno.




Bela: Predstavlja čistoću, jednostavnost i očišćenost, često se koristi u minimalističkom ili modernom dizajnu. Može se činiti svežom i otvorenom, ali može izgledati sterilno ako se preterano koristi.




Siva: Pruža osećaj neutralnosti, formalnosti i bezvremenosti. Svetlosiva može delovati elegantno i moderno, dok tamnosiva dodaje osećaj zrelosti i ozbiljnosti.




Smeđa: Oseća se toplo, utešno i prizemljeno, često povezano s prirodom ili stabilnošću. Učinkovito stvara rustikalni ili zemljani ugođaj.

Kombinacije boja

Kontrastne boje: korišćenje suprotnih boja na kotaču boja (poput plave i narandžaste) stvara dinamičan, energičan dizajn.

Analogne boje: korišćenje susednih boja (poput plave i zelene) stvara sklad i ravnotežu, što deluje kohezivno i smirujuće.

Monohromatske sheme: korišćenje jedne boje u različitim nijansama i tonovima donosi jedinstvo i može pojačati specifične emocije povezane s tom bojom.

Razumevanjem ovih asocijacija boja, dizajneri mogu izraditi vizualne elemente koji se prirodno povezuju s emocijama gledatelja, usmeravajući ih kako se osećaju i reagiraju na sadržaj”.

 

Izvor: “Graphic Designer”

(prevod sa engleskog)

 

 

Нема коментара:

Постави коментар